shaklee

shaklee

Friday 2 May 2014

Ape itu Anemia? | Bahaya atau Tidak

Secara ringkas, Anemia ialah keadaan dimana jumlah sel darah merah atau jumlah Hemoglobin (Protein pembawa Oksigen) dalam sel darah merah berada di bawah normal dan menyebabkan tubuh akan mengalami kekurangan Oksigen.

Penyakit Anemia adalah penyakit darah yang paling common. Satu-satunya cara untutk mengesan Anemia ialah dengan ujian darah. Punca penyakit ini ada 2, samada diwarisi atau diperolehi.
Orang yang sering diserang penyakit ini ialah golongan wanita hamil, kanak-kanak kurang dari 2 tahun, remaja perempuan yang baru datang haid (period), orang tua (60 tahun ke atas) dan atlit perempuan.

10 Tanda2 anda mungkin mengalami anemia:
Sering letih
Sering Sakit kepala
Kelopak mata pucat
Sering mual
Ujung jari pucat
Wajah pucat
Sesak nafas
Denyut jantung tidak teratur
Rambut gugur
Antibodi bdn lemah

Bagaimana cara untuk mengatasi?
Badan memerlukan zat-zat mineral tambahan seperti Zat Besi, Vitamin B12 dan Folat. Zat besi terdapat pada sayuran yang berwarna hijau gelap seperti bayam, Vitamin B12 terdapat pada daging, dan folat terdapat pada pisang, jeruk, kacang-kacangan dan lain-lain.

Bagi memudahkan, cuba ambil supplement tambahan SHAKLEE yang nyata di extract dari bahan semulajadi, sentiasa selamat dan sentiasa berkesan. Apa yang dicadangkan ialah...Vitamin B.complex, Vita-lea (multivitamin dengan iron), Vitamin C dan ostematrix. Anda pasti akan rasa kelebihan dan kelainan mengamalkan produk Shaklee.

Bagaimana vitamin-vitamin di atas dapat membantu mengatasi masalah Anemia?






Shaklee B Complex
~B Complex Shaklee adalah unik kerana ianya telah lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan 
vitamin B.

Vitalea with Iron Formula
~Vita-Lea kaya dengan iron (zat besi) di mana ia adalah sangat bagus untuk masalah mudah pitam atau mudah pening ataupun masalah Anemia.

Sustained Release Vitamin C
~ Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat.
~ Ia juga membantu dalam penghadaman zat. Di samping itu Vitamin C juga meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh (cth: selsema).
~ 1 biji vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 biji oren. Mampukah kita nak makan 7 biji oren sehari?
~ Selain itu vitamin C juga dapat membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah..


untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): 

Shaklee Independent Distributor 
Norjarina Mohd Ariffin 
019-9685187 
Noorislam_jj@yahoo.com 
www.facebook.com/sihat.supplement 

COD BANDAR CHUKAI KEMAMAN,TERENGGANU 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment