shaklee

shaklee

Tuesday 23 September 2014

Suamiku Nak Resign

Assalamualaikum... hai pembaca blog Ina. Terima kasih kerana sentiasa follow blog i. Hihi..

Malan nie Ina ada perkara yang ingin dikongsikan bersama-sama anda yang sama kriteria dengan ke. Kot- kot adalah kan.

Macam nie, semalam tiba-tiba suami suami Ina bagitahu yang dia nak resign kerja sekarang ( executive finance). Boleh lah tahan kerja nie kalau tengok dari segi pangkatkan. Tapi kerja pun mestilah banyak juga dan memeningkan kepala. Banyak yang perlu difikirkan untuk syarikat. Kalau syarikat sendiri ok juga kan. Sebaliknya, syarikat milik orang lain.

Pada mulanya macam terkejut juga Ina bila suami bagitahu yang dia nak resign dah nanti. Sekarang dalam proses je. Ina pun tanya habis abang nak kerja apa? Katanya kita buat bisnes jelah. Senang bila kerja sendiri nie. Masa dapat kita atur sendiri. Nak pergi mana-mana pun tiada masalah.

Dalam hati seronoknya dapat suami yang sama-sama minat dalam bidang perniagaan. Yerlah, masa belajar dulu pun kami sama kos jugak, kos akauntansi. Alhamdulillah dipermudahkan dalam urusan kehidupan kami.

InsyaAllah lepas suami resign nanti kami akan mulakan hidup baru dengan atur masa sendiri untuk berbisnes dan apa-apa aktiviti lain.

Ok, otu sahaja perkongsian daripada ina. Jadi kalau sesiapa yg rasa nak suruh suami resign juga boleh lah ye. Tapi pastikan sudah ada perancangan untuk buat apa selepas resign. Bukan duduk rumah goyang kaki je tau. Kalau macam tu i pon nak. Tapi siapa nak bagi kalau tiada usaha betul tak.

Sekian, terima kasih.. ❤❤❤

Jemput follow blog Ina lagi ye.
Banyak lagi perkongsian-perkongsian yang akan saya kongsikan dalam blog ini!!

posted from Bloggeroid

3 comments:

  1. Apabila sudah ada kerjaya sendiri ..untu apa kita terus makan gaji ..ya kan..?? Rancanglah masa depan anda dan pastikan rancangan itu akan berjaya.....

    ReplyDelete
  2. Bila dah minat...teruskan saja.atur strategi bisness...inshaAllah pasti berjaya.

    ReplyDelete
  3. Berniaga itu pembuka rezeki lagi banyak berbanding pekerjaan yang lain.

    ReplyDelete