shaklee

shaklee

Monday 3 November 2014

10 Sebab Kenapa Anak Anda Perlukan Nutrisi Dari Awal


10 Sebab Kenapa Anak Anda Perlukan Nutrisi Dari Awal | Mealshakes Nutrisi Yang Terbaik untuk Kanak-Kanak






Pertama jangan risau ya Mealshakes tidak mengemukkan kerana ia mengandungi karbohidrat kategori glisemik rendah. Apa glisemik rendah ini? Sila perhatikan kalau selepas makan nasi lemak adakah mengantuk atau rasa nak melompat?

Sebenarnya supplement ini bukan untuk anak yang sakit. Anak yang sihat pun kita boleh berikan supplement kerana ia BUKAN UBAT. Berlanan pula dengan ubat, jika anak sakit baru bagi kan, kalau anak sihat buat apa nak bagi.

Kalau dari segi pesakit diabetes, memang mereka perlu ambil karbo yang GI rendah. Kalau ambil GI tinggi badan kita akan mudah jadi emah dan mengantuk macam saya bagi contoh makan nasi lemak tadi.

Jadi kenapa mealshakes ini patut diberikan kepada anak-anak anda? Kita kadang-kadang tidak perasan benda macam ini, tapi bila sudah tahu 10 sebab kenapa anak anda perlukan nutrisi dari awal, Anda mesti tidak sabar nak bagi mealshakes pada anak-anak anda kan?


Masa kanak-kanak inilah perkembangan dia pesat. jadi, penting sangat tisu-tisu badan nak dibaikpulih, untuk pertumbuhan mereka juga. Kalau kurang boleh menyebabkan sel baru tidak boleh terbentuk.





Yang kedua, Mealshakes juga mengandungi 9 asid amino lengkap. Kalau kurang asid amino boleh menyebabkan keguguran rambut. Asid amino hanya boleh didapati dari makanan sahaja. Dalam mealshakes juga ada antioksidan. Vitamin A,C,E ini adalah antioksidan. Antioksidan ini tujuan utama adalah nak mengelakkan radikal bebas.

Radikal bebas ini, boleh merosakkan kulit. Jadi selain sihat kulit, anak-anak juga kita nak bagi kulit cantik. Tidak adalah berparut ke sebab kulit sensitif kena gigit nyamuk pun dan berparut. Vit C juga boleh bagi perlindungan antibodi untuk kanak-kanak. Tidak mudah kena serangan penyakit terutama yang biasa tinggal di taska. Kebiasaanya kanak-kanak di taska mudah berjangkit seperti demam dan selsema. 





Ramai juga anak-anak yang yang kena sembelit kan. Dalam mealshakes ini ada fiber boleh bantu anak lawas membuang. Jadi, tiada lagi masalah sembelit selepas ini. Kalau ambil mealshakes tapi anak masih sembelit, boleh tambah dos. Itu menunjukkan bekum cukup fiber.

Untuk 4 tahun ke atas : boleh ambil minima 3 sudu besr sehari. Jika anak sembelit bagi 3 sudu besar ini. 
Untuk 1-3 tahun boleh ambil 1-2 sudu sehari depend pada keadaan anak.

Cadangan ini, tiada masalah nak ambil sebab ia selamat untuk kanak-kanak. Juga pelbagai resepi boleh buat, tambah lagi kalau nak sedap boleh blend mealshakes ini pasti lebih sedap.




                           





untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): Shaklee Independent Distributor Norjarina Mohd Ariffin 019-9685187 noorislam_jj@yahoo.com www.facebook.com/sihat.supplement COD BANDAR CHUKAI KEMAMAN,TERENGGANU * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

1 comment: