shaklee

shaklee

Sunday 2 November 2014

Kenapa Anak Anda Perlukan Mealshakes

Kenapa Nutrisi penting masa seawal kanak-kanak lagi?



                           


Pernah tak ibu-ibu terfikir kenapa tak bagi nutrisi masa dah dewasa? Ini kerana, masa kanak-kanak inilah perkembangan mereka paling pesat. Beberapa tahun pertama sangat penting.
Kita lebih kepada mencegah. Sebab kalau dah sakit kena makan ubat. Tapi selagi boleh cegah, kita cegah.  Berikan yang terbaik untuk anak-anak kita. Sebab zaman sekarang ini, tidak sama lagi dengan zaman dahulu.

Zaman dulu mungkin alam sekitar belum tercemar. Makanan juga masih banyak asli berbanding sekarang ni macam-macam ada, terutamanya makanan segera yang sangat tidak bagus untuk anak-anak.

Tambah pula, dengan rutin harian mak ayah yang sibuk. Kalau boleh goreng nungger je setiap pagi. Peti ais penuh dengan makanan segera sahaja, maklumlah nak cepat punya pasal kan.
Tapi kebanyakkan makanan-makanan inj langsung tidak ada manfaat bagi anak-anak.


Kesihatan Anak Menjadi Penderitaan Ibu Bapa



                           


kalau anak sakit, sampai tak hati kita nak  biarkan? paling kurang kenalah ambil cuti. Jadi lebih baik kita cegah dari nak  merawat kan. 

kadang-kadang bila rutin mak ayah terlalu sibuk , kesihatan anak-anak  juga kadang tak sempat nak perati sebaiknya. Macam tadi  makanan ikut sempat je bagi. kita fikir asal anak makan itu lebih baik. Tapi  kalau bagi  makanan tak berkhasiat bukan kah bagi anak itu cepat sakit betul tak?

Ok utk kanak-kanak shaklee ada 3 rangkaian yang sangat diperlukan oleh kanak-kanak  iaitu mealshake, omega dan lecithin. Tapi malam ini saya nak sentuh pasal mealshake dulu. Entry seterusnya kita akan cerita pasal 2 lagi. 

Anak-anak ini kebanyakannya cerewet makan. Jarang lah anak yang nak makan sayur, buah buahan semua itu. Ada tu sikit je rasa sayur taknak makan dah. Ada juga yang mungkin suka makan sayur tapi mak ayah pula tak sempat nak layan.

Pagi-pagi mak ayah nak pergi kerja mana sempat nak goreng sayur jadi banyaklah keperluan anak-anak tak dapat dipenuhi sebaiknya. Jadi memang bagus mealshake ni dia didatangkan dengan GI rendah, sebab itu anak obesiti juga digalakkan ambil mealshake ini.
karbo ni bekalkan tenaga, energy untuk kanak-kanak . Taklah anak itu jadi lemah, tiada semangat, tak bertenaga. 


                                

Jadi tenaga ni akan dilepaskan sedikit demi sedikit. Tiadalah tenaga itu sekaligus dapat. Nantikan ada yang terlebih tenaga pula. Budak-budak melompat tak tentu hala.



Nantikan entry seterusnya berkenaan makanan nutrisi anak anda juga..



untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): 


Shaklee Independent Distributor 
Norjarina Mohd Ariffin 
019-9685187 
noorislam_jj@yahoo.com 
www.facebook.com/sihat.supplement 


COD BANDAR CHUKAI KEMAMAN,TERENGGANU

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEEHUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK





7 comments:

  1. Ada baiknya kita memberikan vitamin kepada kanak-kanak seawal mungkin..agar mereka tumbuh berkembang dengan baik dan sihat.

    ReplyDelete
  2. Mealshakes adalah gantian kepada makanan ringan..dengan mealshake anak-anak sudah pastinya mendapat vitamin lengkap seharian walaupun ibu bapa sibuk diluar bekerja.

    ReplyDelete
  3. Banyak kelebihan mealshakes sebenarnya..sangat rugi jika ibu bapa tak berikan untuk anak2 mereka.setiap ibu bapa mesti mahukan yang terbaik buat anak2 kan

    ReplyDelete
  4. Anak-anak memang suka minum mealshakes ni... Memang sesuai untuk di ambil setiap hari...

    Mengapa Perlu Memilih Omega Guard Shaklee??

    ReplyDelete
  5. mealshakes buat kak zie jatuh cinta dgn shaklee

    ReplyDelete
  6. lambatnya nak sampai mealshake ni tak sabar nak bagi anak-anak..bila stok habis inilah jadinya..

    ReplyDelete
  7. daripada beri anak-anak makanan rapu (jajan) yang dah tentu2 tak ada khasiat, lebih baik beri anak meal shakes ni.

    Tips Anak Bijak Pandai

    ReplyDelete