shaklee

shaklee

Thursday 8 May 2014

Ketahui Rahsia Mudah Hamil | Tingkatkan Kesuburan Anda!!





Kalau cerita bab tips mudah hamil ini memang ramai yang teruja. Biasalahkan, bila sudah berumahtangga memang kita mengharapkan cahaya mata sebagai penyeri. Memang itulah impian setiap pasangan. Anak semestinya membawa barakah dan kebahagian dalam kehidupan kita.


Seperti yang semua maklum, kehamilan hanya akan berlaku jika berlakunya persenyawaan antara SPERMA+OVUM, dan kita juga tahu bahawa wanita mengeluarkan hanya satu ovum pada setiap bulan dan lelaki pula melepaskan jutaan sperma pada setiap ejakulasi. Jadi bagaimanakah dan bilakah ovum yang satu ini boleh bersenyawa dengan jutaan sperma??


TINGKAP KESUBURAN


Jangan main-main kesuburan pun ada tingkap tau...jangan ingat rumah saja yg ada tingkap =) Jom kita ketahui apa itu tingkap kesuburan.


Pada setiap kitaran haid, seorang wanita mempunyai kira-kira 6 hari untuk hamil. Ini dikenali sebagai TINGKAP KESUBURAN. Tingkap Kesuburan seorang wanita termasuk 5 hari sebelum ovulasi dan pada hari ovulasi itu sendiri (6 hari). Dengan mengetahui bila 6 hari Tingkap Kesuburan ini berlaku, kita boleh merancang bilakah masa terbaik untuk bersama pasangan dalam usaha untuk hamil atau dengan kata lain, inilah RAHSIA MUDAH HAMIL !



BILAKAH HARI TERBAIK UNTUK HAMIL ?

Sperma seorang lelaki boleh hidup sehingga 5 hari di dalam salur reproduktif wanita. Ovum seorang wanita hanya hidup untuk kira-kira 12jam sahaja selepas dilepaskan. Ini bermakna ovum seorang wanita perlu disenyawakan dalam jangkamasa 12 jam selepas ia dilepaskan. Tambahan pula sperma segar tidak berupaya mensenyawa serta merta kerana ia perlu melalui proses pengkapasitanan (perubahan yang perlu dilalui supaya ia berupaya bersenyawa dengan ovum) yang mengambil masa lebih 10 jam.


Sebab itulah tempoh 5 hari sebelum ovulasi adalah sangat penting untuk memastikan peluang untuk hamil lebih tinggi (jika berlakunya hubungan intim).





HARI PENGOVULAN


Mungkin ramai antara anda yang percaya bahawa hari terbaik untuk hamil adalah hari seorang itu mengovulasi. Adalah sangat penting untuk anda mengetahui bilakah waktu anda mengovulasi dan cuba atur masa persetubuhan hampir dengan masa pengovulan, tetapi hari pengovulan adalah BUKAN HARI YANG TERBAIK untuk anda hamil. (sumber : Journal of Reproductive Medicine)


HARI SEBELUM PENGOVULAN


Suprisingly, hari sebelum pengovulan adalah hari yang lebih baik untuk hamil berbanding hari-hari lain kerana sperma yang diejakulasi pada hari sebelum pengovulan telah mempunyai masa untuk menjadi matang dan sampai kepada ovum.


2 HARI SEBELUM PENGOVULAN


Lebih menarik!! Peluang seorang wanita untuk hamil 2 hari sebelum pengovulan hanyalah satu kemungkinan dan lebih berkemungkinan jika melakukan persetubuhan sehari sebelum pengovulan. Maksudnya bagi pasangan yang cuba untuk hamil, peluang untuk hamil lebih besar jika persetubuhan berlaku beberapa hari sebelum pengovulan.


3 - 4 HARI SEBELUM PENGOVULAN

Ramai yang menyangka apabila persetubuhan berlaku pada 3 ke 4 hari sebelum pengovulan, peluang untuk hamil adalah tipis. SALAH SAMA SEKALI! Sebenarnya melakukan persetubuhan sama ada pada salah satu dua hari sebelum pengovulan akan memberi anda peluang yang lebih baik untuk hamil daripada melakukan persetubuhan pada hari pengovulan.


5 HARI SEBELUM PENGOVULAN


Pada hari pertama tingkap kesuburan seorang wanita berlaku, ianya boleh menyebabkan satu kehamilan tetapi secara realistiknya peluang untuk hamil adalah terbaik jika dimulakan 4 HARI SEBELUM PENGOVULAN.




Pengetahuan tentang kitaran haid atau kitaran kesuburan seorang wanita itu sangat penting untuk memudahkan perancangan untuk hamil dilakukan. Walau bagaimanapun, jika anda mengalami masalah kitaran haid tidak normal atau ovum yang tidak membesar (tidak subur), peluang untuk hamil agak sukar.


Saya cadangkan anda2 yang mengalami masalah ini untuk berikhtiar dengan GLA COMPLEX SHAKLEE. Antara fungsi utama GLA Complex ini adalah:


  • meningkatkan kesuburan
  • menormalkan kitaran haid
  • mengurangkan senggugut
  • menstabilkan hormone
  • mengurangkan symptom menapouse


Alhamdulillah....sepanjang saya menjadi Pengedar Sah Shaklee, sudah ramai wanita yang berjaya hamil dengan berusaha mengamalkan GLA COMPLEX ini secara konsisten. Sesungguhnya kita sebagai manusia biasa kita berusaha, berdoa dan bertawakkal. Allah jualah pemberi rezeki yang mutlak dan menentukan segalanyaa.....


Testimoni 1

Testimoni 2


Testimoni 3


Saya mahu beli set subur shaklee Basic 


Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG!


untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): 

Shaklee Independent Distributor 
Norjarina Mohd Ariffin 
019-9685187 
Noorislam_jj@yahoo.com 
www.facebook.com/sihat.supplement 

COD BANDAR CHUKAI KEMAMAN,TERENGGANU 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

sumber

"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEEHUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK

No comments:

Post a Comment