shaklee

shaklee

Tuesday 11 November 2014

Kesan Ibu Hamil Tidak Minum Susu


Ibu Hamil Tidak Suka Susu??





Ibu hamil memerlukan jumlah kalsium yang lebih tinggi berbanding orang dewasa biasa. Ini kerana kalsium diperlukan oleh bayi di dalam kandungan untuk pembentukan gigi dan tulang dan sihat. Dan jika si ibu hamil tadi dalam masa yang sama turut menyusukan anak yang lebih tua, maka keperluan kalsium yang diperlukan adalah berganda.




Semua orang tahu yang sumber kalsium yang mudah adalah dari susu. Tapi tak semua orang suka minum susu. Ada yang langsung tak boleh nampak susu, terus rasa macam nak termuntah, kan? Nasiblah saya jenis suka minum minuman yang bersusu. Tidaklah cerewet sangat bila mengandung.

Selain dari susu, kita juga boleh mendapatkan kalsium dari sumber-sumber makanan yang lain seperti yogurt, keju, brokoli, badam, jus oren, dan sebagainya. Tapi, ianya tetap sukar untuk kita memastikan samaada kadar kalsium yang kita ambil mencukupi atau tidak.




Cara yang paling mudah untuk mengatasi masalah ini adalah dengan mengambil pil kalsium sebagai suplemen setiap hari. Buat pengetahuan anda, pil kalsium Shaklee (OsteMatrix) merupakan pilihan terbaik kerana ianya turut dilengkapi dengan Magnesium dan Vitamin D, serta mempunyai kadar serapan yang sangat cepat.

Jika anda masih lagi ragu-ragu samaada perlu atau tidak mengambil suplemen kalsium, Saya cadangkan agar anda teruskan pembacaan. 14 kajian yang disenaraikan dalam Jurnal Persatuan Perubatan Amerika mendapati kalsium yang tidak mencukupi meningkatkan risiko praeklampsia iaitu gejala tekanan darah tinggi. Anda juga harus ingat bahawa kehamilan bukanlah tentang diri anda seorang, tetapi juga bayi yang anda kandungkan. Fikirkan tentang si kecil. Kemungkinan sikap ‘tidak mahu’ kita kini akan membawa kesan negatif kepada si kecil dewasa kelak.






Anda juga meminati >>>> 





Di datangkan dalam bentuk kaplet yang mudah ditelan 

Anda mungkin tertarik dengan Pil kalsium dari Shaklee ini kan??

Jom kalau nak order sendiri gunakan Kad Kredit atau Kad Debit boleh direct tekan di bawah. If nak order direct dengan saya pon boleh. Anda membuat pilihan yang terbaik untuk kesihatan anda!!!

  



coppppp.... 

Inginkan penjimatan sehingga 20% bagi setiap produk?
Jom daftar sebagai 



Anda juga Mungkin Meminati :


CARA MENJADI AHLI SHAKLEE
KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE
DAFTAR SHAKLEE SECARA PERCUMA


untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): 

Shaklee Independent Distributor 
Norjarina Mohd Ariffin 
019-9685187 
noorislam_jj@yahoo.com 
www.facebook.com/sihat.supplement 

COD BANDAR CHUKAI KEMAMAN,TERENGGANU 


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEEHUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK

25 comments:

  1. memang terdapat sesetengah ibu tidak suka minum susu....jadi utk mengatasi masalh tu..bleh consume ostemetrix...
    Cara Atasi Penyakit Tonsil

    ReplyDelete
  2. Masa mengandung memang tak boleh telan susu..mesti muntah.. tapi saya amalkan ostematrix. Baby keluar pun sihat dan kuat.

    Anak selalu sakit? Baca ni >>> Rahsia Anak Jarang Sakit

    ReplyDelete
  3. Biasanya yang tak suka susu ni, mesti mengalami masalah sakit2 badan dan gigi yang kerap berdarah. Saya dulu masa hamil pun agak susah nak minum susu... Tapi sekarang ni serba serbi mudah kan? Ambil je ostematrix Shaklee... In shaa Allah boleh membantu,,,,

    Pernah cuba Air Detox ?

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah ramai customer puas hati dgn keberkesanan ostematrix ni..masing2 tak suka minum susu, tapi perlukan sumber kalsium yg cukup, insyaAllah oste dpt membantu.

    ReplyDelete
  5. Sesetengah Ibu hamil ni loya nak minum susu.. kalau boleh nak minum yang bergas, berkafein etc.. Susah nak minum susu, boleh ambil Ostematrix!

    Makanan Terbaik Untuk Rahim Sihat >> http://bit.ly/1v2kcTF

    ReplyDelete
  6. Ostematrik memang awesome sbb saya tak lagi kejang2 semasa hamil.

    Jemput baca: RAWATAN ASLI PUTIHKAN KETIAK YANG BERKARAT DENGAN BERKESAN

    ReplyDelete
  7. Ostematrix jln penyelesaian utk.ibu yg tak Mnum susu.. Bagus kan.. Sy amik Ostematrix utk tgn tgeliat. Alhamdulillah.. Ok dah.. Tak berurut pn. Mudahan Ok la utk msa hadapan..
    APA ITU SIRAP AJAIB??

    ReplyDelete
  8. Ingat masa hamil dulu memang tak suka minum susu masa tu tak kenal pun shaklee...nak cari vitamin lebih hanya makan sayuran hijau je, alhamdulillah anak sihat.

    ReplyDelete
  9. Masa hamil anak pertama,susu memang minum 2kali sehari,hamil anak kedua hmmm lansung x boleh masuk..tp masa tu blum bercinta lg dengan Shaklee



    kawal paras gula dalam darah pesakit kencing manis

    ReplyDelete
  10. Di awal kehamilan dulu, saya xboleh minum yg berasakan susu.. sehingga lah usia kandungan mencecah 7bulan.. baru boleh minum susu..kelam kabut minum..sebab tahu kebaikannya.. waktu kehamilan saya belum kenal shaklee..

    mrskeciksangat.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. masa hamil anak pertama, boleh minum susu tapi lepas minum mesti muntah semula.. walaupun muntah semula tetap minum juga susu.. tapi kalau ibu mengandung yang tidak suka minum susu tu boleh la cuba ambil ostematrik kerana ianya mempunyai sumber kalsium yang mencukupi untuk ibu mengandung..

    BAGAIMANA MAHU KURUS DAN DIET DENGAN JAYANYA

    ReplyDelete
  12. Kalsium wajib ambil hari-hari. Yelah kan tulang mereput juga setiap hari. Untuk ibu hamil better amik 4 biji sehari kerana kalsium bukan sahaja untuk dirinya. Malah untuk bayi juga :)

    ReplyDelete
  13. masa preggy ank 1st...mmg kurang kalsium sbb dari awl smpai 9bln.skt gigi je....susu pun jrg2 mnm...
    preggy ank kedua mujur dah knl oste...xde mslh skt gigi.heheeh

    Tips jimat duit berbelanja di pasar raya

    ReplyDelete
  14. Saya pun ambil oste masa pregy. Senang nak bawa g mana mana. Dan yang berkhasiat. Susu pun ambil juga. Tapi kadang kadang ada je hari yang skip minum susu. Huhuhu.

    ReplyDelete
  15. Sebelum hamil boleh ja minum susu..bila dah hamil muntah jer.last sekali telan la ostematrik.insyaAllah next preggy try minum susu + ostematrik..

    ReplyDelete
  16. Susu untuk ibu hamil memang tak boleh telan sepanjang tempoh kehamilan.. sampai mintak pil kalsium kat doktor untuk replace khasiat susu tu. Tp sejak kenal shaklee, jatuh cinta betul dgn ostemarix ni.. semulajadi & selamat untuk saya dan baby..

    ReplyDelete
  17. ostematrik diperkaya dengan kalsium, bagi ibu hamil yang tidak gemar minum susu, ostematri pilihan yang tepat

    Makanan yang perlu dielakkan semasa hamil

    ReplyDelete
  18. Ostematrik dah jadi kawan baik saya semasa hamil dan sampai sekarang masih, dulu sebelum ambil Oste masa hamil anak pertama selalu cramp semasa tidur, hamil anak kedua cramp pun x de lagi.

    ReplyDelete
  19. Mujur saya ni mmg dari kecil sudah biasa minum susu. Tp Ostematrix mmg berkesan utk lagi tambah nilai,sbb saya minum susu,makan bayam, broccoli pun masih cramp kaki masa pregnant. Nak konsisten makan hari2 bosan juga, so cheat day tu telan Ostematrix ehheeh

    ReplyDelete
  20. Saya lah salah sorang yang xsuka minum susu tu..kalo preggy, kena paksa minum..tp susu yg xde bau..hihi
    Kini xde masalah lagi..ostematrix kan ada

    ReplyDelete
  21. bagi ibu/bakal ibu yang tak suka minum susu bole la bertukar kepada alternatif ni.

    Ketahui 10 Sebab Kenapa Patut Beri Anak Meal Shakes

    ReplyDelete
  22. OsteMatrix terbaik sebagai Kalsium. Ibu Hamil perlu mengambil Kalsium yang banyak untuk pembentukkan bayi dalam kandungan. Bayi kita perlukan kalsium untuk pembentukkan tulang dan selalunya kalsium ibu yang akan diambil. Selain itu sesiapa yang sakit gigi, sila ambik kalsium. Ianya dapat mengurangkan kesakitan sehingga anda berjulpa doktor gigi. Saya dah mencuba dan anda bila lagi.

    Jom tambah ilmu di blog Aju@VitaSyopz Merawat Sakit Gigi

    ReplyDelete
  23. kalau susah nak tidur, cuba amik ostematrix ni..jadi tidur lebih lena..

    ReplyDelete