shaklee

shaklee

Monday 1 September 2014

Makanan Yang Tidak baik Diambil Ketika Menyusukan bayi


Makanan Yang Tidak Baik Diambil Ketika Menyusukan Bayi




Sesetengah ibu yang menyusukan anak merasa hairan kerana anak mereka selalu tidak sihat dan mengalami sakit  perut. Jangan terperanjat jika diberitahu jika ia berkaitan dengan pemakanan yang dimakan oleh para ibu.

Bayi bergantung sepenuhnya kepada susu ibu bagi memenuhi keperluan pemakanannya, terutama sepanjang tempoh beberapa bulan pertama kehidupannya. Jadi apa saja yang ibu makan dan minum akan disalurkan terus kepada bayi ketika menyusu seterusnya memberi kesan kepada kesihatan bayi.

Oleh itu, wanita yang menyusukan bayi mereka harus mengamalkan diet pemkanan yang seimbang.

Pelbagau makanan boleh diambil ketika anda menyusukan anak, tetapi ada sesetengah makanan yang dimakan boleh memudaratkan kesihatan dan perkembangan bayi.

Saya menasihatkan agar para ibu membuat diari makanan untuk mengetahui tindak balas yang teruk terhadap susu ibu.

Antara makanan yang memudaratkan para ibu yang menyusukan bayi:


1- Memakan terlalu banyak buah-buahan citrus seperti lemon, limau, oren dan limau gedang. Ia boleh mengganggu sistem gastro-usus dan salur penghadaman bayi yang belum matang. Bayi yang sensitif terhadap buah-buahan citrus dalam susu ibu mungkin mudah mengalami ruam lampin . Makanlah buah-buahan tropikal yang lain seperti buah mangga, jambu batu atau epal.



2. Makanan laut dengan kandungan merkuri yang tinggi seprti ikan yu, ikan todak dan tenggiri. Tahap merkuri yang tinggi akan menjejaskan otak dan sistem saraf bayi anda. Pilihlah makanan laut yang rendah kandungan merkuri termasuklan udang, salmon, tuna dalam tin dan ikan air tawar.




3. Memakan makanan yang diketahui mengalami alahan makanan. Bayi mungkin akan mengalami alahan yang sama sehingga mengalami sakit perut, mempunyai masalah tidur, atau gatal-gatal, ruam dan ekzema atau penafasan yang berbunyi.


  


4. Mengambil caffeine dalam minuman. Minuman bercaffeine seperti kopi, teh, minuman ringan, minuman bertenaga, dan minuman bercoklat boleh dirembeskan ke dalam susu ibu akan menyebabkan gangguan tidur pada bayi.




Saya mencadangkan agar wanita yang menyusukan bayi agar mendapatkan nasihat pemakanan yang betul disamping meminum air yang mencukupi.

Wa'allahualam..

ANDA JUGA MUNGKIN MEMINATI: 

- TIPS MINUM AIR MASAK 3 LITER SEHARI
- TIPS BANYAKKAN SUSU IBU


Untuk ibu menyusu saya ingin syorkan pada anda set ibu menyusu paling basic ini iaitu ALFALFA COMPLEX & ESP. Ini adalah set paling basic bagi ibu menyusu. Saya sudah rasakan keistimewaannya sekarang kerana saya mampu menyusukan anak saya yang sekarang sudah 5 bulan secara penuh tanpa campur dengan susu formula. InsyaAllah saya akan menyusukan anak saya sehingga 2 tahun jika ada rezeki saya dan anak saya,. Mana tau ianya juga serasi dengan anda kerana itu saya ingin kongsikan kepada anda yang set menyusu  ini bukan ubat uttuk tambah susu tetapi hanya vitamin. Anda sendiri akan tengok hasilnya apabila anda mengamalkan set menyusu ini. Dah guna pasti jatuh cinta. =)



Ianya amat membantu diri saya sendiri yang memang menggunakan set menyusu shaklee semasa menyusukan anak sekarang. Jika anda ingin mencuba jangan lupa dapatkan konsutansi percuma dari saya mengenai penyusuan dan pastikan anda mendapat tips-tips yang menarik sepanjang anda menggunakan set ini.


Untuk pesanan anda boleh klik link di bawah untuk membuat order yang akan terus sampai ke pinti rumah anda.



Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai 


ahli JOM DAFTAR SEKARANG!


untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): 

Shaklee Independent Distributor 
Norjarina Mohd Ariffin 
019-9685187 
noorislam_jj@yahoo.com 
www.facebook.com/sihat.supplement 

 COD BANDAR CHUKAI KEMAMAN,TERENGGANU

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEEHUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK

1 comment:

  1. Tapi ada orang kata Kopi tu boleh jadi sebagai milk booster..

    ReplyDelete