shaklee

shaklee

Monday, 10 November 2014

Rahsia kulit cantik tanpa cucuk botox


5 Rahsia Penting Kulit cantik



5 Rahsia penting kulit cantik



Boleh dikatakan semua wanita ingin kelihatan cantik dan mempunyai kulit yang sihat selalu kan. saya sendiri pun memang inginkan kulit yang cantik dan bersih untuk kecantikka bagi suami. Pahala tau cantik-cantik untuk suami ni. wahhh... macamlah cantik sangat kan. Tapi kulit saya sekarang memang dah ok daripada dulu sebelum tahu apa rahsia kulit cantik nie. Bila dah tahu rahsianya dan amalkan memang betul-betul berkesan dapatkan kulit yang cantik. Mesti tak sabarkan nak tahu apa rahsianya. jeng.. jeng..jeng..

Mari kita baca apa 5 Rahsia Kulit Cantik yang Ina nak kongsikan kepada kawan-kawan yang mempunyai masalah kulit. Bakal-bakal pengantin mesti bersa tidak senang senang kan apabila mempunyai masalah kulit. Yerlah nak berdepan dengan orang ramai perlulah ada keyakinan,. Tetapi kalau dah kulit kusam,berminyak, berjerawat dan berparut mana nak datang keyakinan tu betul tak?




1. TIDAK MEROKOK

Bahan kimia yang disedut daripada rokok akan mengecilkan pembuluh darah dalam badan, mengurangkan kandungan oksigen dan juga nutrisi yang dibekalkan untuk melembabkan tisu dalam badan. Pengecutan kapilari darah akan bertahan selama sejam sebaik sahaja rokok disedut secara terus ke dalam paru-paru. Rokok juga membuatkan seseorang itu nampak lebih tua daripada umur sebenar. Sebaik-baiknya elakkan diri anda daripada terhidu asap rokok kerana ia bukan saja merosakkan kulit tetapi anda terdedah dua kali ganda risiko untuk mendapat penyakit berbanding dengan mereka yang merokok.

2. REMAJA DARI DALAM

Minum sekurang-kurangnya lapan gelas air kosong setiap hari, makan pemakanan yang seimbang dan lebihkan buah-buahan. Buah-buahan dan sayuran mengandungi antioksidan yang diperlukan kulit dan kaya vitamin seperti teh hijau, soya, vitamin A, B, C, dan E yang sangat baik untuk kesihatan dan ketegangan kulit supaya kelihatan muda.


Anda boleh cuba ambil Vitamin C Shaklee seperti mana yang saya ambil setiap hari. Nak tahu apa kelebihan dan kebaikan Vitamin C Chaklee?? Mari-mari kita baca seketika.....>>>>>



kebaikan vitamin c shaklee



  • Setiap tablet membekalkan 500mg vitamin c yang diekstrak dari 7.5 biji oren dan buah-buahan sitrus.
  • Menggunakan teknologi pelepasan berperingkat (sustained release) vitamin c selama 5 jam berturut-turut. Ini membenarkan vitamin c untuk berada dalam tubuh dengan lebih lama. 
  • Diperkayakan dengan bioflanovoid (dari sumber kulit buah) sebanyak 120mg dalam setiap tablet yang berfungsi meningkatkan lagi keberkesanan vitamin c disamping berfungsi melegakan inflamasi, menentang jangkitan bakteria dan serangan radikal bebas.

Antara lain kebaikan vitamin C Shaklee ialah ia terbukti berkesan;



  • Menghilangkan masalah alergi dan resdung
  • Mencerah dan mencantikkan kulit
  • Mengatasi demam dan selsema

Siapa yang PERLU ambil vitamin C Shaklee;


  • Perokok tegar.
  • Pesakit diabetes. Lazimnya pesakit diabetes kehilangan vitamin c yang banyak melalui kencing yang kerap. Paras gula yang banyak akan bersaing dengan vitamin c dalam salur darah. Bila vitamin c kurang akan menyebabkan gejala seperti luka sukar sembuh dan gangren.
  • Pesakit kanser kerana vitamin c berupaya memperlahankan pertumbuhan tumor.
  • Mereka yang minum alkohol.
  • Pesakit rheumatoid arthritis
  • Ahli sukan
  • Mereka yang sedang mengambil pil perancang, aspirin, antibiotik
  • Mereka yang sedang dirawat atau baru selesai menjalani pembedahan.

3. PENGELUPASAN KULIT

Pengelupasan kulit merupakan satu cara yang terbaik untuk proses peremajaan kulit. Namun, para pakar dermatologi memberi peringatan pengelupasan melampau akan menyebabkan kulit menjadi kering, iritasi dan kemerahan serta terdedah kepada bahaya ultraungu. Sebaik-baiknya jangan menggunakan rawatan pengelupasan atau melakukan skrub dengan terlalu kerap lebih daripada dua kali seminggu.

4. PELEMBAP ANTIOKSIDAN

Waktu tidur merupakan waktu terbaik untuk mengembalikan semula kelembapan kulit dengan pelembab yang mengandungi antioksidan dan vitamin yang tinggi. Kajian menunjukkan bahawa kulit berada pada keadaan yang terbaik pada waktu malam untuk menyerap kandungan aktif yang terdapat pada produk penjagaan kulit.

5. BERSENAM

Senaman adalah aktiviti paling disarankan oleh pakar penjagaan kulit jika anda menginginkan tubuh yang sihat dan sentiasa bertenaga. Senaman secara rutin juga membantu melancarkan peredaran darah dan kulit kelihatan lebih tegang dan muda. Setengah jam bersenam ringan tiga kali seminggu sudah memadai sebagai permulaan senaman.

Perpeluhan menggalakkan rembesan bahan toksik dari badan, pernafasan teratur juga mampu merehatkan ketegangan saraf dan motor otot-otot dalam badan. Senaman memberi oksigen yang cukup kepada jantung, paru-paru dan juga kulit.


Bagaimana hendak mendapatkan vitamin c shaklee? Anda boleh mendapatkannya dari saya. Saya adalah pengedar Shaklee yang sah. Jom hubungi saya di talian berikut



untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): 

Shaklee Independent Distributor 
Norjarina Mohd Ariffin 
019-9685187 
noorislam_jj@yahoo.com 
www.facebook.com/sihat.supplement 

 COD BANDAR CHUKAI KEMAMAN,TERENGGANU 


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEEHUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK




18 comments:

  1. setiap wanita impikan kulit yg cantik n flawless...jom try set kecantikan Shaklee nie...
    mmg terus jatuh cinta..saper2 nk kulit yg licinn gebu bleh laa try...xrugi tau..
    jom baca: Rawat Keputihan Semasa Hamil

    ReplyDelete
  2. Sambil telan vita c..sambil buat masker vita c ;)

    ReplyDelete
  3. Terima kasih atas tips. Stronger reason utk bersenam hahaha

    ReplyDelete
  4. Siapa tak suka cantik. Lebih lagi wanita, dah berkahwin pun wajib jaga penampilan. Alhamdulillah ada shaklee boleh bantu. :)

    ReplyDelete
  5. Sebelum tidur mesti saya akan bersihkan muka terlebih dahulu... barulah kulit sihat..


    Makanan untuk tingkatkan kesuburan pesakit PCOS

    ReplyDelete
  6. Kecantikkan dan wanita memang tak boleh dipisahkan itu perkataan wajib bagi wanita...wanita yang diluar sana nak kelihatan cantik set kecantikkan kulit shaklee sedia membantu anda.

    ReplyDelete
  7. sejak saya ambil vit c dah susah nak dpt selsema sekarang

    ReplyDelete
  8. Ada kawan ila yang amalkan vitamin C sejak remaja. Patutlah kulit dia mulus dan langsung tiada jerawat :-)

    Tips Hilangkan Angin Dalam Badan

    ReplyDelete
  9. Untuk membina kolagen (slowly) memang kita makan vitamin c. Tapi kalau nak cepat, kita ambil terus shaklee collagen powder. Fuhh confirm terkesima seketika sbb tengok kulit muka yg semakin cantik.

    AKU TAK NAK STRESS

    ReplyDelete
  10. Setiap hari wajib bagi saya untuk ambil vita c plus shaklee ini. Agar kulit cantik dan berseri. Terima kasih atas info yang sangat bermanfaat ini dear.

    Sanggup Tinggalkan Mak Dirumah Hanya Kerana Mak Sakit Lutut

    ReplyDelete
  11. Saya amalkan vita c shaklee untuk hilangkan crack heels. Kerja pejabat tapi tumit kaki macam kerja kontrak.. hahaha.. Alhamdulillah.. dah takde tumit merekah..

    ReplyDelete
  12. Orang kata biar cantik luar dan dalam. janga cantik luar aje... tak kan kekal lama... Amalkan pemakanan sihat di samping dengan bantuan makanan tambahan... in shaa Allah remaja sentiasa... betul tak?


    Nak tips mata cantik??? Tips Tingkatkan Kesihatan Mata Agar Lebih Sihat Dan Cantik Bak Artis Korea

    ReplyDelete
  13. Satu ambik pagi...satu wat masker malam..cubalah...pasti gojes

    ReplyDelete
  14. Dulu cuma tahu vitamin C untuk kecantikan kulit saja. Tapi, sekarang sejak bergelar SID Shaklee area Klang dan Shah Alam ni, banyak ilmu kene explore. Memang best bile kite tahu lebih lagi tentang vitamin C. Rupe2 nya banyak lagi manfaat lain vita c utk bdn. Kuatkan sistem imun, bagus untuk gigi juga kan. Sentiasa sihat dengan vita C insyaAllah..

    ReplyDelete
  15. suka orang cakap macam umur 18 tahun walaupun umur dah 23tahun n anak dah dua.. hahaha, masuk bakul angkat sendiri kan.. tapi itulah kenyataannya.. kesan pengambilan shaklee lah nie..

    ReplyDelete
  16. Cantik dalam akan menyerlahkan cantik luaran.. Dua-dua kena jaga!

    Boleh Ke Minum Air Sejuk Semasa Hamil

    ReplyDelete