shaklee

shaklee

Sunday 6 July 2014

Cara Jadi Ahli Shaklee : Soal Jawab Soalan Maut



Ada pelbagai soalan bermain diminda. Lebih-lebih lagi bagi yang ada niat nak jadi ahli shaklee. Takut menyesal kan?

Mana tak takut kalau tiba-tiba join ahli shaklee lepas tu menyesal. Ada sebab musabab yang boleh buat menyesal antaranya jumpa dengan orang yang suruh kita daftar tu adalah entah siapa-siapa. Kita mungkin terjumpa dengannya di branch shaklee yang mana kita masuk je branch akan terus diapproach oleh orang yang tidak dikenali. Apabila diterangkan sedikit sebanyak lepas tu kita terus sign up tanpa berfikir panjang. Jangan lupa jika sudah sign up itu adalah orangnya yang perlu memberi panduan dan bimbingan kepada anda. Kalau jumpa dengan yang ok alhamdulillah. Kalau yang tak ok? Alamatnya meranala nasib mu labu.




Mari kita menjawab soalan la pulak hari ni. Letih juga nak menjawab secara live jadi saya sediakan soalan dan jawapan di sini senang bagi sesiapa yang mahu rujuk.

1. Adakah shaklee ini sebuah sistem piramid?
Shaklee adalah MLM tapi sistemnya bukan berasaskan piramid. Baca tentang penerangan MLM di sini.

Shaklee bukan piramid kerana tidak mengamalkan seniority. Kenaikan pangkat dan bonus yang banyak bukan dinilai dari berapa lama kita join tapi berdasarkan hasil jualan kita. Kalau orang bawah kita buat jualan lebih dari kita sebab dia rajin maka sudah tentu bonusnya boleh mengatasi kita.


2. Bagaimana cara untuk jadi ahli shaklee?
ok untuk jadi ahli shaklee dengan mendaftar menjadi distributor yang sah (shaklee independant distributor) anda hanya ada 2 option.
Baca di sini untuk:

3. Adakah semua produk shaklee halal?
Iya, semua produknya adalah halal dan mendapat certificate halal dari Islamic Services Of America yang disahkan dan diakui oleh Jakim.
Tengok sini untuk SIJIL HALAL SHAKLEE


4. Adakah bila join ahli shaklee kita kena mencari orang sebagai downline?
TIDAK SEMESTINYA. Kerana shaklee tidak membayar bonus atas bilangan ahli yang berjaya anda bawa masuk. Tidak dibayar atas bilangan kepala. Tapi sepenuhnya bonus dibayar atas dasar sales. Maka ia secara tidak langsung mematuhi syarat-syarat patuh syariah di mana jika sebagai muslim kita hendaklah mengutamakan bisnes yang patuh syariah supaya tiada keraguan. Dan mencari downline itu subjektif, bukannya perlu memujuk dan memaksa orang menjadi ahli tetapi biasanya ahli akan datang sendiri bila sudah yakin dengan  produk yang kita berikan.



5. Apa beza join shaklee dengan sesiapa sahaja dengan join ahli shaklee di bawah empayar saya?
Bezanya kami adalah group online. Makanya segala jual beli adalah 100% melalui online. Jika ada offline hanya untuk COD (cash on delivery) sahaja.



6. Jual shaklee ni mesti nak kena keluar jumpa orang untuk menjual kan?
TIDAK. Saya sendiri tidak pernah buat begitu kerana seperti yang saya bagitahu tadi, group kami 100% bergerak secara online iaitu lebih banyak buat sales melalui blog dan page facebook. Bagi anda yang bergelar isteri atau ibu, ini adalah bisnes yang tepat untuk anda kerana anda boleh memperolehi wang tambahan dengan hanya melalui rumah sahaja.



7. Berapa modal diperlukan untuk mendaftar dan menjadi ahli shaklee?
Anda hanya perlu membayar RM65 untuk yuran keahlian seumur hidup dan RM10 untuk postage. Hanya RM75 jumlah yang diperlukan untuk menjadi ahli dan ianya seumur hidup tidak perlu renew lagi. Hanya sekali bayaran untuk seumur hidup.



8. Saya pernah mendengar yang untuk join ahli shaklee, perlukan buat pinjaman bank berjumlah ribuan ringgit.  Betul ke?
Itu mungkin jika anda berjumpa dengan SID (shaklee independant Distributor) yang tidak bertanggungjawab. Kemungkinan anda sudah ditipu kerana TIDAK UJUD modal yang berilai ribuan ringgit hanya untuk mulakan bisnes shaklee.



9. Produk shaklee mahal, ramai ke orang yang nak beli?
Tidak kenal maka tidak cinta. Produk shaklee kekal dengan harga yang sama selama berpuluh tahun dan jika dibandingkan dengan produk vitamin di pasaran seperti yang boleh anda dapati di farmasi, harga kami adalah setanding. Tidak lebih mahal dari harga yang sepatutnya seperti di pasaran. Sebagai contoh harga untuk Zink Complex hanya RM33.75 untuk 120 tablet. Jika dihitung, hanya perlukan 0.28 sen sehari. Sangat berbaloi berbanding dengan khasiat yang diperolehi.



10. Kalau saya masih bekerja, boleh ke saya buat shaklee?
BOLEH. Apa pulak tak boleh. Sebab saya juga mulakan bisnes shaklee semasa masih bekerja dan masa tu hanya buat secara sampingan sahaja.


Saya betul-betul berminat untuk mencuba bisnes bersama shaklee. Apa patut saya buat?

Anda mahu jadi ahli shaklee dan ingin mengetahui cara daftar shaklee?
Mudah sahaja hanya klik di sini:

untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): 

Shaklee Independent Distributor 
Norjarina Mohd Ariffin 
019-9685187 
noorislam_jj@yahoo.com 
www.facebook.com/sihat.supplement 

 COD BANDAR CHUKAI KEMAMAN,TERENGGANU

 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Credit: http://permatacintaku.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment