shaklee

shaklee

Tuesday 15 July 2014

Tips Menulis Blog Dengan Berkesan


TIPS BERBLOG DENGAN BERKESAN:
1. pastikan menulis dr hati. elakkan copy entry org lain kerana ianya tidak natural dan google tak gemar entry yg sama. maknanya kena ada identiti dan penulisan asli dr dalam diri.

2. blog mesti ada masa yg kita tentukan utk update. katakan kita mahu update stiap hr maka kena konsisten dgn cara itu, jgn kdg update, kdg tak update. kalau nk set 3x smggu pun boleh tp mesti juga konsisten. dlm bab kita kena update stiap b kerana kita buat sales dr blog.


3. stiap kali lepas update mesti "ping" link entry tersebut. ping ni adalah memberitahu search engine yg kita ada update something dlm blog kita. maka ia akan trigger yg kita ni adalah aktif dan sentiasa ada update terkini. cth url utk ping yg slalu saya buat adalah pingler, google ping dan ping o matic. taktau psl ping boleh google camana cara nak wat.

4. rajinkan diri join group2 blogger cth blogger kampung, kelab blogger malaysia dan selalu share link anda di situ. cari seberapa bnyk group blogger. plg eff adalah share link sejam sekali utk stiap group blogger. cth jam 9 share kt blogger kg, jam 10 share kat kelab blogger malaysia.
SELAMAT MENULIS BLOG DARI HATI =)

No comments:

Post a Comment