shaklee

shaklee

Saturday 4 October 2014

Esp Shaklee Sangat Penting untuk Kesihatan dan Kecantikkan

10 sebab mengapa Shaklee ESP sangat penting untuk kesihatan dan kecantikan



1. ESP adalah kunci kepada awet muda

ESP membekalkan protin yang sangat penting untuk pembinaan dan penggantian sel-sel tubuh. Sel-sel yang rosak akibat penuaan, serangan radikal bebas dan stress dapat dibaiki dan dibina semula dengan efektif. Sel-sel yang sihat dan baru akan memberikan kesan awet muda. Sebab tu mereka yang mengamalkan ESP lazimnya berkulit cerah berseri-seri dan tiada masalah parut.

2. ESP memberi tenaga segera

ESP sangat membantu dalam membekalkan tenaga segera. Secara kimia asid amino hampir sama dengan glukos kecuali ia turut mengandungi nitrogen. Apabila asid amino diproses dan nitrogen disingkirkan ia akan bertukar menjadi asid lemak atau glukosa yang digunakan untuk menghasilkan tenaga. Berbanding karbohidrat, protin membekalkan tenaga yang perlahan tetapi lebih tahan lama..Sebab tu ia sangat sesuai untuk ibu dalam pantang dan mereka yang berpuasa.

3. ESP tidak mengandungi kolesterol dan rendah lemak

ESP adalah makanan tambahan bebas kolesterol. Tambahan pula ia bantu beri rasa kenyang yang lama oleh itu ia tidak menggemukkan dan sangat sesuai untuk mereka yang ingin diet dan mengawal berat badan.

4. ESP rendah Indeks Glisemik iaitu 39

Makanan rendah Indeks Glisemik akan membantu mengawal paras gula dalam darah dengan memecahkan gula secara perlahan-lahan dan melepaskan glukos kedalam sistem badan kita. ESP sesuai diambil oleh mereka yang mengalami diabetes.

5. ESP diperbuat dari soya non-GMO

Non-GMO bermaksud organisma yang tidak diubah secara genetik dan membesar dalam keadaan fitrah semulajadi. Keburukan produk GMO ialah ia boleh memberi kesan jangka masa panjang terhadapa tubuh manusia. Oleh itu ESP bebas dari risiko kesihatan dan persekitaran yang tidak sihat malah mempunyai kualiti protin soya yang tinggi.

6. ESP tidak diproses menggunakan alkohol

Sesetengah soya diproses dengan menggunakan alkohol. Selain dari menimbulkan keraguan terhadap pengguna islam ia juga menyebabkan kandungan isoflavon dalam soya hilang malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan. Soya ESP diproses dengan menggunakan air untuk mengekalkan isoflavone genistein dan deidzein yang kritikal demi kebaikan soya yang menyeluruh.

7. ESP turut diperkayakan dengan unsur Kalsium

Ada kajian/artikel yang menyebut serbuk soya bersifat asid dan boleh menyebabkan kerapuhan tulang. Untuk itu, unsur Kalsium perlu ditambah secukupnya bagi meneutralkan kembali keasidan tersebut. Kebanyakan pengeluar protin soya tidak menambah Kalsium secukupnya.

8. ESP lengkap dengan 9 asid amino

Protin terdiri daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan setiap jenis protin yang berbeza mengikut keperluan tubuh manusia. terdapat asid amino yang dapat dihasilkan oleh tubuh manusia dan ia dikenali asid amino tak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan tubuh manusia harus diperolehi dari sumber pemakanan dan ia dikenali sebagai asid amino perlu. ESP menyediakan semua asid amino perlu tersebut.

9. ESP menggunakan proses pensijilan IPP

Proses pensijilan IPP iaitu Identity Preserved Program memastikan kacang soya bebas dari pendedahan perubahan genetik daripada peringkat benih hingga ke pengeluaran.

10. ESP selamat dan berkualiti

1 hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, bebas kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.





untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): Shaklee Independent Distributor Norjarina Mohd Ariffin 019-9685187 noorislam_jj@yahoo.com www.facebook.com/sihat.supplement COD BANDAR CHUKAI KEMAMAN,TERENGGANU * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment