shaklee

shaklee

Tuesday 28 October 2014

Ibu Menyusu Badan Tidak Cukup Tidur?






Ibu Menyusu Badan Tidak Cukup Tidur?| Set Menyusu Eksklusif

Assalamualaikum.. 

Hari ini Ina rasa nak bercerita tentang penyusuan sahaja. Sebabnya ina juga menyusukan anak secara eksklusif. Alhamdulillah rezeki anak susu tetap meriah walaupun anak sudah berusia 7 bulan. Apa yang Ina nak bercerita tentang penyusuan ini adalah cukupkah tidur bagi ibu yang menyusu badan?

Ramai yang tertanya-tanya betul ke jika menyusu badan ibu itu tidak cukup tidur? Jadi, mari kita baca betulkah apa yang diperkatakan selama ini.


Kajian menunjukkan SEBALIKNYA:


  • Pada tahun 2004, dua penyelidik dari Amerika Syarikat, Quillin dan Glenn menerbitkan dapatan kajian mereka dalam Journal of Obstetric Gynaecology Neonatal Nursing. Didapati bahawa ibu yang mengamalkan penyusuan susu ibu (PSI) memperolehi tidur yang lebih daripada ibu yang bayinya menyusu botol. 

  • Ibu yang menyusukan secara ekslusif dan tidur bersama bayi mendapat tidur yang lebih mencukupi berbanding ibu yang tidur berasingan dengan bayi. 

  • Ibu yang menyusukan bayinya secara ekslusif memperolehi tidur selama 20-40 minit LEBIH LAMA berbanding ibu yang memberi bayi mereka susu tiruan melalui botol, sama ada bersama dengan penyusuan ibu ataupun susu botol sahaja. Tidur ibu bapa yang bayinya hanya menyusu susu tiruan sahaja sebenarnya lebih banyak terganggu.

  • Kajian oleh Blyton pada tahun 2002 pula menunjukkan ibu yang menyusukan bayi secara eksklusif mendapat TIDUR YANG LEBIH BAIK berbanding ibu yang memberikan bayi mereka susu botol.

  • Manakala kajian yang dibuat oleh Doan pada tahun 2007 mencadangkan, ibu bapa perlu berusaha menyusukan anak mereka secara eksklusif untuk mendapatkan tidur yang cukup.

  • Sleep journal pada tahun 2009 mendapati, tidur yang terganggu adalah satu daripada faktor utama ibu mendapat kemurungan selepas bersalin (postpartum depression).


Anda mungkin mencari supplement untuk menambah susu badan kan? Jadi, Ina cadangkan ibu-ibu mengambil SET BREASTFEEDING SHAKLEE seperti mana yang saya ambil sejak awal berpantang sehinggalah sekarang!!



SET MENYUSU YANG LENGKAP







Untuk ibu menyusu yang kekurangan susu saya sangat syorkan pada anda set ibu menyusu paling basic ini iaitu ALFALFA COMPLEX & ESP. Ini adalah set paling basic bagi ibu menyusu. Saya sudah rasakan keistimewaannya sekarang kerana saya mampu menyusukan anak saya yang sekarang sudah 5 bulan secara penuh tanpa campur dengan susu formula. InsyaAllah saya akan menyusukan anak saya sehingga 2 tahun jika ada rezeki saya dan anak saya,. Mana tau ianya juga serasi dengan anda kerana itu saya ingin kongsikan kepada anda yang set menyusu ini bukan ubat uttuk tambah susu tetapi hanya vitamin. Anda sendiri akan tengok hasilnya apabila anda mengamalkan set menyusu ini. Dah guna pasti jatuh cinta. =)

SET MENYUSU BASIC







Untuk pesanan anda boleh klik link di bawah untuk membuat order yang akan terus sampai ke pintu rumah anda.



Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG!


untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): 

Shaklee Independent Distributor 
Norjarina Mohd Ariffin 
019-9685187 
noorislam_jj@yahoo.com 
www.facebook.com/sihat.supplement 

 COD BANDAR CHUKAI KEMAMAN,TERENGGANU


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEEHUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK


No comments:

Post a Comment