shaklee

shaklee

Wednesday 10 September 2014

Saffiyya cirit birit | ubat klinik yang boleh Di Ambil oleh bayi 5 bulan

Assalamualaikum..

Hari ini nak bagitahu yang anak ina Saffiyya tidak sihat. Saffi panggilan manja, sudah 7 Kali poo poo Hari ini. Tapi walaupun saffi sudah 7 Kali poo poo dia tetap aktif macam Biasa..

Tengahari tadi dia menangis tak henti, mungkin sakit perut nak meneran Kot kan. Ina pon apa lagi terus telefon abi dia suruh balik nak bawa pergi klinik.

Tengah nak bersiap-siap pergi klinik boleh pula nampak dia sihat Je. Tak nampak pula macam Tak sihat. Tapi bawa jelh pergi klinik. Manalah tahukan dekat dalam perut dia ada ' something' Ke.

Selesai jumpa doktor, doktor kata kemungkinan saffi tersalah Makan atau ada yang bagi saffi makan benda Lain. Saffi sekarang nie Masih menyusu badan sepenuhnya. Memang Ina Tak campur dengan susu FM.

Bersyukur saffi Masih sihat, tidak ada apa-apa yang perlu dirisaukan. Cuma doktor ada bagi buat berhentikan Dia poo poo Dan air garam untuk tambah tenaga. Antara ubatnya:




Yang ini untuk hentikan bayi anda daripada poo poo banyak Kali..





Ini pula, air garam untuk tambah tenaga bayi yang sudah lemah banyak Kali poo poo..

OK, Itu sahaja ubat untuk saffi cirit-birit.




Saffi yang keletihan Baru sudah membuang. Kesiannya kan Bila anak lebih- lebih lagi baby cirit-birit. Kita yang dewasa ini pun kalau terkena cirit-birit boleh nak pitam pun ada.


Sekian, untuk Hari ini... ;)

No comments:

Post a Comment