shaklee

shaklee

Friday 3 October 2014

Tips Kecantikan | Kecilkan Liang Pori dan Hilangkan Balckhead


 Cara Untuk Mengecilkan Liang Pori Wajah


atasi masalah liang pori





Bila jumpa orang dengan kulit wajah penuh dengan bintik hitam, liang pori yang besar-besar macam lesung pipit, kusam..rasa macam geram je nak rekemenkan produk Shaklee kat dia. Produk yang mana? Banyak..kalau yang paling power ESP+Shaklee Collagen Powder (SCP) lah..kalau masalah jerawat ada vitamin nya...kalau nak yang bajet, ada lah set bajet dengan harga mampu milik..Tapi kali ni saya nak bercerita pasal ESP+SCP. Sebab rata-rata yang sudah cuba pasti berpuas hati dan jawapan yang hampir sama saya dengar,


Macam mana liang pori terbentuk?


Kulit manusia dijadikan mempunyai liang pori kerana ia merupakan tempat untuk rambut tumbuh dan liang peluh. Oleh itu, liang pori memang takkan boleh dihilangkan. Ia menjadi besar bila usia meningkat dimana kolagen dan protin dalam tubuh merosot.
Liang pori yang lebih kecil membuat kulit anda kelihatan licin, lebih lembut, dan lebih muda. Terdapat beberapa perkara yang boleh membuat liang anda kelihatan besar yang boleh membuatkan kulit anda kelihatan kasar dan tidak sekata. Apabila anda mempunyai kulit lembut, anda tidak perlu mengenakan solekan pun kerana kulit wajah yang glowing anda itu pasti membuatkan mata yang memandang anda terpaku. Jadi kami ingin kongsikan beberapa tips kecantikan untuk mengecilkan liang pori wajah anda.


Macam mana blackhead terbentuk?


Blackhead merupakan gabungan dari minyak sebum yang terhasil secara semulajadi pada kulit dan sel-sel mati yang terkumpul pada liang-liang roma kita. Oleh kerana ia terdedah pada alam sekitar, maka ia teroksidasi lalu menyebabkan berwarna hitam. Apabila terdapat aktiviti bakteria disitu maka jerawat akan terbentuk.

Blackhead biasanya lebih ketara pada kulit berminyak kerana kulit berminyak mempunyai liang pori yang lebih besar.

Walaupun ia tidak membahayakan namun, ia boleh mengganggu 'pemandangan' terutamanya bagi mereka yang mementingkan kecantikan.

Jadi, langkah utama untuk mengurangkan blackhead ialah dengan menangani masalah liang pori terlebih dahulu iaitu dengan mengecilkannya bagi menghalang ruang untuk sebum dan sel-sel mati berkumpul...


cara haluskan liang pori



1. Mengambil Kolagen

Jika anda ingin mendapatkan liang pori wajah yang lebih kecil, anda benar-benar perlu mencari produk penjagaan kulit yang baik. Amat penting untuk mencari produk yang meningkatkan pengeluaran kolagen wajah. Cari barangan penjagaan kulit yang meningkatkan elastin dalam kulit anda. Dapatkan produk yang mengandungi kolagen untuk menganjalkan kulit wajah anda.



2. Ambil produk yang mengandungi Vitamin C

Vitamin C adalah bahan yang benar-benar perlu jika anda mahu liang kecil. Sebagai hakikatnya, vitamin C itu sendiri akan meningkatkan pengeluaran kulit baharu yang mengandungi kolagen dan elastin. Anda boleh mencari produk-produk yang mengandungi bahan itu atau anda boleh menggabungkan ia ke dalam diet harian anda atau mengambil vitamin sebagai makana tambahan setiap hari.



3. Buang sel kulit mati

Apabila sel-sel kulit mati tidak dibuang dari wajah anda, anda boleh mengucapkan selamat tinggal kepada liang pori yang lebih kecil. Anda perlu mencuci muka anda setiap hari.Cari pencuci muka dan pembersih yang mengandungi alpha hydroxy.



4. Buang sebum berlebihan
Sebum berlebihan, atau minyak boleh membesarkan liang anda. Kulit anda secara semulajadi akan menghasilkan sebum, kerana anda perlu sedikit daripada minyak itu. Jadi, anda perlu menggunakan pencuci muka yang boleh membuang minyak di wajah yang berlebihan, akan tetapi, cuba elak dari menggunakan produk yang kasar yang boleh merosakkan wajah anda. Terdapat beberapa topeng muka buatan sendiri anda boleh cuba buat.



5. Stimkan wajah anda
Anda tidak perlu pergi ke spa untuk mendapatkan liang pori wajah yang lebih kecil. Rawatan wap sangat baik untuk wajah anda dan anda boleh buat di rumah. Apa yang anda perlukan adalah air panas, jus lemon, ais, dan tuala. Isi mangkuk besar dengan air panas dan letakkan muka anda di atasnya selama 3-5 minit. Selepas itu, letakkan beberapa jus lemon di atas kain tuala anda dan sapukan di seluruh muka anda. Bilas dengan air, kemudian sapu ais di seluruh kulit anda. Beri perhatian khusus kepada kawasan liang terbesar. Teruskan rawatan ini untuk setengah minit atau lebih . Liang anda akan menjadi lebih kecil dalam masa yang singkat.



6. Bersihkan wajah daripada sebarang solekan sebelum tidur

Ini adalah salah satu tip penjagaan kulit yang terbaik untuk membuat liang anda lebih kecil, tetapi majoriti wanita cenderung untuk mengabaikannya termasuk diri saya sendiri. Ada wanita yang malas untuk mencuci wajah mereka sebelum tidur dan merungut apabila liang pori wajah mereka besar. Jadi cuba untuk membersihkan wajah anda sekerap mungkin kerana bukan sahaja liang akan tersumbat dengan lebih cepat, tetapi jerawat juga akan tumbuh di wajah mulus anda.


Kenapa Anda Perlu Mengambil Collagen Powder Dari Shaklee?


Seperti yang semua orang tahu, kolagen ialah tisu penyambung yang membantu mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, sendi, tendon, gusi dan saluran darah. Dalam erti kata lain, kolagen boleh diumpamakan seperti gam yang menghubungkan setiap inci tubuh manusia


Lebih kurang 72% daripada kulit adalah kolagen
Lebih kurang 80% daripada tulang ialah kolagen
Kornea mata adalah kolagen
Kolagen melindungi organ perut, hati, jantung, paru-paru, saluran darah, otak dan lain2.

Apabila tubuh kita mempunyai cukup kolagen, tisu-tisu tubuh lebih kuat dan kukuh. Salah satu fungsinya ialah ia membantu mengecilkan semula liang-liang pori pada kulit. Contohnya cuba tengok kulit kanak-kanak..pipi mereka licin je kan, mana ada nampak liang pori langsung..sebab kolagen terbentuk secara semulajadi dalam tubuh manusia tapi hanya sehingga usia mencecah 25 tahun sahaja..selepas itu kolagen mula merosot dan akibatnya kulit dan otot semakin kendur, hilang keanjalan..



Mengapa perlukan protin daru Shaklee???


Protin adalah komponen penting yang ke-2 selepas air bagi tubuh manusia. Tubuh kita memerlukan protin untuk bina dan baik pulih tisu-tisu tubuh. Setiap sel perlukan protin untuk kekal hidup, sihat. Dengan adanya protin yang mencukupi, sel-sel mati dapat disingkirkan dan diganti dengan pembinaan sel-sel baru. Protin juga adalah bahan utama dalam pembentukan organ-organ serta komponen utama kepada hormon manusia.

Kekurangan protin akan menyebabkan kelemahan sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, hilang kepejalan otot, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon.

ESP merupakan sumber protin yang akan membekalkan 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Protin ni sangat penting untuk kesihatan kulit ye...






Jom tengok lagi apa ada pada ESP & Shaklee Collagen Powder ni



~~~~~~~~~~~~

Manfaat ESP;

~~~~~~~~~~~~


~ Awet Muda. Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ dan kulit. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada rahsia awet muda.


~ Keremajaan kulit. Meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan keserian kulit wajah dan kepejalan otot, mempercepatkan proses penyembuhan luka dan memudarkan parut.


~ Memperbaiki pigmentasi. Mengurangkan masalah rambut beruban dan gugur, membaiki masalah pigmentasi kulit, kedutan dan kesan-kesan penuaan.


~ Pembekal tenaga. Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan system imun. Mencegah migraine, insomnia dan tekanan.


~ Membaiki memori. Menguatkan kualiti memori, vitality, dorongan dan ransangan seksual.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Manfaat Shaklee Collagen Powder

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

# Merupakan kolagen dari sisik ikan merah iaitu sumber kolagen yang lasak & elastik, kepaduan sel, tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan & mempunyai jisim molekul yang sangat rendah

# Jisim molekul yang sangat rendah lebih kurang 1000 Dalton membolehkan penyerapan unggul dengan berkesan didalam usus
# Shaklee menambah 7 ramuan aktif untuk meningkatkan keberkesanan kolagen selain kolagen ikan iaitu ekstrak kulit kerangan laut, biji Camellia Japonica, Pfaffia, Lactobacillus acidophilus serta vitamin C, B2 & B6

# Ekstrak Kulit kerangan laut mengandungi glukosamina sbg pelincir sendi, menghidrat & melegakan ketidakselesaan mata. Lactobacillus acidophilus meningkatkan penyerapan kolagen

# Ekstrak biji Camillia Japonica mengandungi asid oleik & isoflavin bg membekalkan nutrisi & penghidratan

# Ekstrak Pfaffia digunakan secara tradisional utk rawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon & meningkatkan tenaga dan prestasi

# Vitamin c menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yg merosakkan kulit. Vitamin B2, B6 bergabung dgn karbohidrat, lemak & metabolisme protein utk membekalkan tenaga penting dlm proses pengeluaran kolagen dari dlm sel tubuh

Kelebihan set ini ia bukan je boleh bantu mengecilkan liang pori malah boleh atasi jeragat, parut, kulit menggeleber, mata panda, masalah rambut gugur dan kebanyakan masalah-masalah kulit lain akibat penuaan.



Apa kata mereka yang sudah mencubanya :::











Harga pasaran untuk Shaklee Collagen Powder RM298 (W.M) / RM312 (E.M)
Harga pasaran untuk ESP RM150 (W.M) / RM155 (E.M)


Untuk pesanan anda boleh hubungi nombor telefon di bawah untuk membuat order yang akan terus sampai ke pintu rumah anda.


coppppp.... 

Inginkan penjimatan sehingga 20% bagi setiap produk?
Jom daftar sebagai 



Anda juga Mungkin Meminati :



untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): 

Shaklee Independent Distributor 
Norjarina Mohd Ariffin 
019-9685187 
noorislam_jj@yahoo.com 
www.facebook.com/sihat.supplement 

COD BANDAR CHUKAI KEMAMAN,TERENGGANU 


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEEHUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK



1 comment:

  1. salam sis, mohon share testimoni ye.. tq, mintak halal ye :)

    ReplyDelete